1. خانه
  2. بلاگ
  3. بنر چیست ؟ فرق آن با فلکسی چیست ؟

بنر چیست ؟ فرق آن با فلکسی چیست ؟

چاپ بنر فوری - چاپ گرد ، بنر چیست ؟ فرق آن با فلکسی چیست ؟

  •   ۰۶:۳۱ ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
  •   0 دیدگاه
  •   1361 بازدید

فلکس

فلكسی ، فلکس يا به عبارت صحیح تر ” فلكسی فيس ”متريالی است كه برای تابلوهای سردر مغازه ها ، فروشگاهها ، تابلوهای عابر پياده ، برخی از بيلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهايی كه لامپ مهتابی دارند استفاده ميشود . فلكسی یا فلکس دو نوع چينی و كُره ای دارد ، نوع چينی آن معمولا 18 اُنس و نوع كُره ای آن  20 اُنس ميباشد ، متريال فلكسی به جنسی اطلاق ميشود كه نور را از خود عبور ميدهد در حالی كه بنر اين قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده ميشود ، بنر نيز مثل فلكسی دو نوع چينی و كُره ای دارد و  هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سيزده اُنس را دارند ، تفاوت بنر چينی با بنر كُره ای در كيفيت چاپ و مقاومت بنر است ، بنر كُره ای از كيفيت چاپ بالا و همچنين مقاومت بالاتری نسبت به بنر چينی برخوردار است ، بنرهايی كه برای استفاده معمولی ميباشد معمولا ده اُنس چاپ ميشوند ولی اگر بنر را برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده ميكنيد كه قرار است نور از جلو داشته باشند ، توصيه ميشود از بنر سيزده اُنس استفاده كنيد ، البته ميتوانيد در اين مورد با تابلو ساز خود مشورت كنيد .

نوع دستگاه چاپ نيز در بالا بودن كيفيت چاپ نقش بسیار مهمی دارد ، به اين معنی كه اگر شما برای چاپ خود از بنر كُره ای استفاده كنيد ولی دستگاهی كه با آن چاپ ميكنيد دارای كيفيت پايين چاپ باشد ، كار شما از كيفيت بالايی برخوردار نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ میشود ، دلیلش هم به خاطر  وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است ، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن میشود  کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو  خواهد شد.



مطالب مرتبط

متن بنر خوش آمدگویی کربلا
اخبار چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۸-۲۱

متن بنر خوش آمدگویی کربلا

متن بنر خوش آمدگویی کربلا     مقدمتان را از کربلای معلی و عتبات عالیات با تبلور گلهای سرخ گلباران می نمائیم   *****

تاریخچه  چاپ
اخبار چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۸-۲۶

تاریخچه چاپ

تاریخچه چاپ به تکرار تصاویر با استفاده از تمبرها مربوط به زمان نزدیک است. استفاده از مهر و موم دور برای نورد شدن به

دستگاه های چاپ دیجیتال جدید چه مزیتهایی دارند؟
اخبار چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۸-۰۹

دستگاه های چاپ دیجیتال جدید چه مزیتهایی دارند؟

دستگاه های چاپ دیجیتال جدید چه مزیتهایی دارند؟ مزایا و معایب دستگاه های چاپ دیجیتال تمامی دستگاه و تجهیزاتی که برای کار چاپ استفاده می شود، مزایا

یک دیدگاه بنویسید